Pengikut

Isnin, 10 September 2012

Al-fatihah buat arwah nenek.

6 sept 2012, jam 2 pagi nenek meninggal dunia. Masa mak kejutkan, kita terpinga-pinga. Nenek pergi semasa tidur. Masa mak tersedar, nenek senyap aje... Jam 9 pagi, nenek dibawa ke masjid. Alhamdulillah segalanya berjalan dengan lancar. Malamnya dibuat majlis tahlil.
Bila mak tanya mana kawan2 opis, tak terkata. Kawan opis adik yg jauh pun sampai tapi kita yg dekat... Terkilan dan sedih sebab jarak rumah kita dgn tempat kerja dekat aje...nak jalan kaki pun boleh tapi seorang pun takde yang ziarah. Awal pagi kita dah bagitahu cc tapi...
Tak seperti semasa kita kerja di kilang dulu, ramai je yg datang. Berbeza sungguh rasanya. Macam kata kawan, kalau pegawai lain ceritanya...iyelah yg takde pangkat ni, tak sapa pun heran...ada ke takde sama aje... :(  tak dapat kawal airmata...

2 ulasan:

Rozita Abu berkata...

al-fatihah wat arwah nenek...semoga rohnya ditempatkan dgn org2 yg beriman...amin

ida berkata...

terima kasih ita... amin.