Pengikut

Sabtu, 15 Disember 2012

durian crepe...aku suka...

Assalamualaikum.

masih demam durian crepe ke? masa femes dulu, hari2 aku check kat fb, cari yg terdekat, nak order. tanya sana, sini, bila dah order..tak dapat pulak sebab salah faham...tapi aku cari yg memang berguru dgn kak zalina. sebab sangat2 nak tahu rasanya macamana..blog kak zalina mmg tatapan aku hari2, kalau dekat mmg aku dah pergi. lepas tu aku order dgn kak noriz, sebab aku tahu dia pergi belajar. sementara nak tunggu order, jun dah buat dulu guna resepi kat fb jom masak. makan sendiri jadi letak durian banyak, jun memang bengang dgn aku sebab kalau aku tolong dia, mesti durian yg byk aku letak. krimnya pun byk, jadi crepenya gebu gila.

Resepi dari fb Jom Masak

aku beli 2 set, 7pcs 1 set, sebab kat rumah ramai. aku mkn 2, memang tak cukup, sedap sangat & comel je... lepas tu aku google, nak pergi belajar sebab kalau beli memang tak cukuplah... dahlah aku kuat makan, kalau belajar boleh mkn hari2.. :) 

lama jugak aku cari, akhirnya aku pilih belajar dgn kak nomie. yurannya pun ok rm60 & takdelah jauh sangat.. tapi hari nak pergi tu aku demam... puaslah suruh jun yg ganti tp akhirnya aku jugak... mula2, ok lagi tp akhirnya aku kalah jugak... tak blh berdiri lama, aku pening & nak rebah aje... kak nomie baik, dia kata kalau tak faham call aje dia nanti... 

aku suka pergi belajar sebab dapat teknik & tips dari cikgu yg baik2 je, tak kedekut ilmu... memang boleh je belajar kat internet tp pengalaman tak sama kan...

lepas tu giliran aku pulak ajar jun, sebab lepas ni dia yg bisnes... kalau harapkan  aku, memang tak jalanlah... aku ni lemah segala... cuma aku byk komplen mana yg tak menetapi citarasa aku... memang jun tensen je dgn aku... cerewet gila..

akulah yg mkn paling byk lepas tu... memang aku suruh jun simpankan utk aku mkn hari2... takdelah aku mkn durian aje, aku tukar mangga, blueberi, kiwi, milo, vico, jagung & cempedak... jagung aku tak suka sangat, cempedak sedap tapi durian jugak paling sedap. kadang tu aku ratah durian aje...aku dah rasa yg fresh cream saja dan fresh cream + cream custard, yg aku paling suka tentulah fc+cream custard...sedap mcm mkn aiskrim...

aku bawa pergi opis, bagi kawan rasa... alhamdulillah ramai yg order walau tak bagi sample utk rasa... byk order dari bhgn lain... kwn aku su yg paling byk order... siap dia promote kat adik-beradik dia.. terima kasih su kerana suka & setia order tanpa jemu... :)


Tiada ulasan: